Dr STEM - Tο έξυπνο σπίτι στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων - Βιβλίο 2 - Ελληνοεκδοτική
Δείγμα σελίδας 1
Δείγμα σελίδας 2
Δείγμα σελίδας 3
Δείγμα σελίδας 4
Δείγμα σελίδας 5
Δείγμα σελίδας 6
Δείγμα σελίδας 7
Δείγμα σελίδας 8
Δείγμα σελίδας 9
Δείγμα σελίδας 10
Δείγμα σελίδας 11
Δείγμα σελίδας 12
Δείγμα σελίδας 13
Δείγμα σελίδας 14
Δείγμα σελίδας 15
Δείγμα σελίδας 16
προηγούμενη επόμενη

Εκπαίδευση STE(A)M

Dr STEM - Tο έξυπνο σπίτι στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων - Βιβλίο 2

ISBN: 978-960-563-450-6

-10%
Διαθέσιμο
Λιανική τιμή: 11.03 € 12.25 €
εξώφυλλο σε προοπτική
εξώφυλλο
οπισθόφυλλο
 

Η εκπαιδευτική σειρά Dr STEM σκοπό έχει να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/μαθήτριες (ηλικίας 8 χρόνων και άνω) να εμπλακούν στις «δεξιότητες STE(A)M», όπως απαιτούν η Οικονομία του 21ου αιώνα και η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, και να αναπτύξουν τις Δεξιότητες του Νου με έμφαση στην Υπολογιστική Σκέψη.

Οι προτεινόμενες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που παρουσιάζονται στο 2ο βιβλίο της σειράς Το έξυπνο σπίτι στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων υλοποιούνται μέσω της ολιστικής προσέγγισης STE(A)M με στόχους:
•  την κατανόηση της έννοιας του αυτοματισμού,
•  τη χρήση της υπολογιστικής πλατφόρμας Arduino,
•  τη χρήση αισθητήρων και ενεργοποιητών στην κατασκευή ενός έξυπνου σπιτιού,
•  την ανάπτυξη κώδικα,
•  την εξοικείωση με διαδικασίες μελέτης, σχεδίασης, ανάπτυξης και αξιολόγησης.

To ακρωνύμιο STEΑM (Science, Technology, Engineering, Arts,  Mathematic – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από πέντε γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών.  

Η Τέχνη στις διάφορες μορφές της γίνεται ένα σημαντικό μέρος της εκπαίδευσης STEΑM, καθώς η φαντασία και η δημιουργικότητα αποτελεί τη βάση για την ανάδειξη της καινοτομίας, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.  

Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει καθώς εξερευνά τον κόσμο συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης! 

Κατανοούμε όλοι μας ότι σπάνια η αντιμετώπιση ενός προβλήματος απαιτεί μόνο ένα σύνολο γνώσεων, όπως μόνο τα μαθηματικά ή μόνο  φυσική ή χημεία. Για παράδειγμα φανταστείτε έναν αρχιτέκτονα όπου για να σχεδιάσει πολύπλοκα και ασφαλή κτίρια χρησιμοποιεί συνδυαστικά πολλές επιστήμες, όπως τεχνολογία, μηχανική, τέχνη και μαθηματικά!  

Συνεπώς το STEAM είναι η ενσωμάτωση και συμπερίληψη διαφορετικών γνώσεων και επιστημονικών πεδίων.

Μέσω της εκπαιδευτικής προσέγγισης  STEΑM οι μαθητές εφαρμόζουν τις φυσικές επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική, την τέχνη και τα μαθηματικά, στοχεύοντας:  είτε στην εξεύρεση λύσης σε ένα πραγματικό πρόβλημα, είτε στην κατανόηση φυσικών φαινομένων, είτε στην ανάπτυξη κατάλληλων δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν να είναι ανταγωνιστικοί στην διαρκώς μεταβαλλόμενη αγορά εργασίας του 21ου αιώνα.

Επομένως το STEAM εμπεριέχει τα τέσσερα στοιχεία εκείνα που αναγνωρίζονται ως θεμελιώδη στην εκπαίδευση του 21ου αιώνα:

Δημιουργικότητα, Κριτική Σκέψη, Συνεργασία, και Επικοινωνία

Η εκπαίδευση STEΑM είναι πλέον απαραίτητη, καθώς περισσότερα από 30 επαγγέλματα θα απαιτήσουν γνώση STEΑM στο άμεσο μέλλον!

O Δρ. Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης είναι διδάσκων ΠΔ 407 στο Πανεπιστήμιο. Θεσσαλίας, Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, Μεταδιδάκτορας, Συγγραφέας, Επιστημονικός Συνεργάτης του Ανοικτού Ιδρύματος Εκπαίδευσης – ΑΙΕ

Email: kkalovr@uth.gr

 

  • Διάσταση: 21 x 29 εκ.
  • Σελίδες: 104
  • BARCODE: 9789605634506
  • ISBN: 978-960-563-450-6
  • Εξώφυλλο: Μαλακό
  • Ημερ. κυκλοφορίας: 18-11-2021
Φώτο συγγραφέα
Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης

Ο Κωνσταντίνος Καλοβρέκτης ( www.kalovrektis.gr ) κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) και Διδακτορικό Δίπλωμα στην Πληροφορική (Ph.D) στο επιστημονικό αντικείμενο της τεχνολογίας μετρήσεων, επεξεργασίας και συλλογής δεδομένων. Επίσης κατέχει μεταδιδακτορική έρευνα (PostDoc) στο πεδίο της εκπαίδευσης STEΑM. Κατέχει μεταπτυχιακή ειδίκευση σε Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής (M.Sc) και μεταπτυχιακή ειδίκευση στις Επιστήμες της Αγωγής (M.A.Ed) στο αντικείμενο της Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης. Σχεδιάζει και αναπτύσσει συστήματα μετρήσεων και ελέγχου μέσω LabVIEW (Certified by National Instrument). Διδάσκει ως ΠΔ407 (Βαθμίδα Λέκτορα) στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Τμήμα Πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και μαθήματα στην ΑΣΠΑΙΤΕ στο πρόγραμμα ΕΠΠΑΙΚ σε θέματα Διδακτικής. Έχει συμμετάσχει σε Εθνικά και Ευρωπαϊκά έργα ως ερευνητής. Έχει δημοσιεύσει πάνω από 60 εργασίες σε συνέδρια και περιοδικά. Είναι κριτής σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, συντάκτης σε διεθνή περιοδικό. Ανήκει στο Μητρώο κύριου διδακτικού προσωπικού του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (EΚΔΔΑ) και στο Μητρώο Ελληνικού Επιστημονικού Δυναμικού, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) στο οποίο έχει διατελέσει πιστοποίησης φυσικών αντικειμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έχει βραβευτεί τρείς (3) φορές από την Microsoft για την ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών παρουσιάζοντας τις μεθοδολογίες σε Ευρωπαϊκά forum της Microsoft.  Έχει επιλεγεί και αναγνωριστεί από την Microsoft ως ΜΙΕ Expert (Microsoft Innovative Educator, MIE) και ΜΙΕ FELLOW. Είναι πιστοποιημένος Εκπαιδευτής Ενηλίκων και συντάκτης διδακτικών ψηφιακών σεναρίων του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολίτικης (ΙΕΠ). Τέλος σχεδιάζει μαθησιακό ηλεκτρονικό υλικό για άτομα (μαθητές/ εκπαιδευτικούς) με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Φώτο συγγραφέα
Σαράντος Ψυχάρης

Ο Σαράντος Ψυχάρης είναι Πρωτοβάθμιος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπάιδευσης-ΑΣΠΑΙΤΕ. Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Γλασκόβης-1988- της Μ. Βρετανίας (Βαθμός Άριστα). Το 1987 του απενεμήθη το Βραβείο «Lord Kelvin», του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης . Έχει πλούσιο ερευνητικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά έργα. Είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM (www.e3stem.edu.gr) με διεθνή εμπειρία στην εκπαίδευση και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Έχει διετελέσει Εθνικός Εκπρόσωπος για θέματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών και ήταν Διευθυντής Μεταπτυχιακού προγράμματος σχετικά με το STEM στην εκπαίδευση. Εχει επίσης υπηρετήσει ως Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της ΑΣΠΑΙΤΕ. Πληρέστερο βιογραφικό στην διεύθυνση http://sarantospsycharis.weebly.com/