Κοινωνιολογία της Τεχνολογίας και του Αστικού Πολιτισμού
ISBN: 978-960-563-649-4
Κωδικός Ευδόξου: 133039984
Η Κοινωνιολογία είναι ακαδημαϊκά μια παραμελημένη επιστήμη στην Ελλάδα ή, μάλλον, υποτιμημένη και προσφάτως... καταργημένη. Το βιβλίο μας Κοινωνιολογία τής Τεχνολογίας και του Αστικού Πολιτισμού επιδιώκει να διεγείρει το ενδιαφέρον για την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες εκ νέου και να μας αποκαλύψει ότι ο παλαιότερος κοινωνιολογικός στοχασμός αποκτά καινούργια σημασία, όταν συσχετιστεί με το τεχνολογικό φαινόμενο. Ενδεικτικά, λόγου χάρη, εξετάζουμε τον Thorstein Veblen ως κοινωνιολόγο της τεχνολογίας par excellence, εφόσον η τεχνολογία αποτελεί την κεντρική, αν όχι καθοριστική, μεταβλητή στην κοινωνιολογική σκέψη του. Εξετάζει την κοινωνική φύση της τεχνολογίας, την τεχνολογική ανάπτυξη και τη σχέση της με την κοινωνική αλλαγή, αλλά και τη διάχυση και την υποδοχή της τεχνικής καινοτομίας. Αδρομερώς αυτό το φάσμα διατρέχει αφηγηματικά το βιβλίο μας.
Το βιβλίο Κοινωνιολογία της Τεχνολογίας και του Αστικού Πολιτισμού επιδιώκει να ανανεώσει το ενδιαφέρον για την Κοινωνιολογία και τις Κοινωνικές Επιστήμες, αλλά και να υπογραμμίσει τη σημασία τους για το Τεχνικό Πανεπιστήμιο ως αναγκαίων συνιστωσών στο επάγγελμα του μηχανικού. Συνοψίζει τα εργαλεία της κοινωνικής επιστήμης, το σπουδαίο επίτευγμα της Κριτικής Θεωρίας, δεν παραλείπει τη φεμινιστική κριτική και τις φεμινιστικές θεωρίες επικοινωνίας, τη θεωρία της επικοινωνιακής δράσης του Χάμπερμας, την ερμηνευτική θεωρία του Γκάνταμερ και την κριτική τής εξουσίας κατά τον Φουκό. Διατρέχουμε τον τεϊλορισμό και τον φορντισμό συμπλέκοντάς τους με τη βιομηχανική ανάπτυξη, τον σχεδιασμό της παραγωγής, τον έλεγχο και την εξουσία. Παρουσιάζουμε τις Σπουδές Επιστήμης και Τεχνολογίας (ΣΕΤ), την έννοια της καινοτομίας, το τεχνοκοινωνικό σύστημα ή δίκτυο και τα υβρίδια μηχανών και ανθρώπων, cyborgs, αναδεικνύουμε την κατανάλωση εν γένει ως φαινόμενο της υλικής κουλτούρας και τις διάφορες τεχνολογίες ως καταναλωτικά προϊόντα, αλλά και τη σύγχρονη επιστήμη ως οιονεί αγαθό της κατανάλωσης. Ξεχωριστή θέση στο βιβλίο μας καταλαμβάνει το κεφάλαιο για τις κινητικότητες (mobility), εφόσον ως έννοια επαναπροσδιορίζουν τον χώρο και τον χρόνο, τις ταυτότητες και την τεχνολογία καθεαυτήν σε σχέση με την κοινωνία μας και ως θέμα αποτελούν ιδιαίτερη συμβολή στην ελληνική βιβλιογραφία.
- Διάσταση: 17 x 24 εκ
- Σελίδες: 336
- BARCODE: 9789605636494
- ISBN: 978-960-563-649-4
- Εξώφυλλο: Μαλακό
- Ημερ. κυκλοφορίας: 30-09-2024
Της ίδιας κατηγορίας
Διοίκηση κρίσεων και καταστροφών στο παράδειγμα της Πολιτικής Προστασίας
ISBN: 978-960-563-612-8ΤΟ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ
ISBN: 978-960-563-486-5ΤΠΕ και Εκπαίδευση - Από την κιμωλία στο διαδίκτυο
ISBN: 978-960-563-206-9Εναλλακτικός και Ήπιος Τουρισμός Υπαίθρου - Θεωρητική προσέγγιση και εφαρμογές
ISBN: 978-960-8458-16-1