Ο Αλέκος στη Χώρα των Παθημάτων
ISBN: 978-960-563-518-3
Την περασμένη εβδομάδα πέρασα απίθανα στο χωριό του παππού. Έπιανα πυγολαμπίδες, τους έβαζα φωτιά και τις έκανα πυρολαμπίδες. Ζουλούσα τις πασχαλίτσες, για να φύγουν οι μαύρες βούλες. Τραβούσα τα πόδια στις ακρίδες, για να πηδούν πιο μακριά, και γίνονταν μακρίδες.
Όλα αυτά, βέβαια, τα έκανα από «καθαρά επιστημονικό ενδιαφέρον», όπως λέει και ο μπαμπάς, που είναι αληθινός επιστήμονας, με πτυχίο και γραφείο.
Σήμερα, όμως, το νέο μου πείραμα με τις πεταλούδες δεν πήγε όπως υπολόγιζα…
Μια χιουμοριστική ιστορία για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας απέναντι στη φύση και στα πλάσματά της.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον | Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικολογία, οικολογική συνείδηση, ζωοφιλία, δικαιώματα των ζώων |
- Διάσταση: 15 x 22 εκ
- Σελίδες: 40
- BARCODE: 9789605635183
- ISBN: 978-960-563-518-3
- Εξώφυλλο: Μαλακό
- Ημερ. κυκλοφορίας: 28-02-2023
Έγραψαν για το βιβλίο…
Δώρα Ανδρεαδάκη, parents24.gr, 10/5/2023
Βανέσα Νερούτσου, Happy Learning Seeds, 18/5/2023
Ελένη Μπετεινάκη, zhtunteanagnostes.blogspot.com, 27/5/2023
Απόστολος Πάππος, elniplex.com, 8/6/2023
Κώστας Στοφόρος, literature.gr, 20/6/2023
Αγγελίνα Παπαθανασίου, thematofylakes.gr, 28/6/2023
«Κυρία, να γίνω δασκάλα; Θέλω να γίνω δασκάλα. Σε παρακαλώ».
«Εντάξει, Μάρκο, για σήμερα».
Ο τετράχρονος ατσίδας παίρνει φόρα.
«Ποιος άλλος θέλει να γίνει δασκάλα;»
Ένα ντόμινο από ενθουσιασμένα χέρια απλώνεται στην τάξη.
«Εγώ! Εγώ! Εγώ!»
«Αύριο εσείς…»
Πώς θα ήταν η ζωή στο σχολείο, αν η δασκάλα έπαυε για λίγο να είναι… δασκάλα;
Αν κάθε μέρα στη θέση της ήταν κι ένα άλλο παιδί;
Αν η φαντασία και η περιέργεια των παιδιών είχαν τον πρώτο λόγο;
Μια ιστορία για την αξία της δημιουργικής σκέψης και της φαντασίας
σε ένα σχολείο που δίνει στα παιδιά τον χώρο και τον χρόνο
να εκφραστούν, να πειραματιστούν και να ανθίσουν.
Στο σχολείο της καρδιάς μας.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Ανάπτυξη δημιουργικής σκέψης και φαντασίας, ενθάρρυνση πρωτοβουλίας, δημιουργικό σχολείο, απόκτηση θετικής αυτοεικόνας, ενσυναίσθηση |
«Άκουσέ με, κοίτα».
Σ’ ακούω. Κι ας μη μιλώ.
«Κοίτα τι βρήκα στην παραλία. Μια πέτρα σε σχήμα καρδιάς.
Κι ένα ξύλο-ξωτικό. Κι ένα στριφτό κοχύλι. Δεν είναι όμορφα;»
Ζωγραφίζεις πάνω μου έναν κόκκινο ήλιο να χαμογελά.
Κρατά στην αγκαλιά του μια πράσινη θάλασσα.
Ένας γλάρος που σου μοιάζει χορεύει μ’ ένα κύμα.
Χαρά και πόνος, τρυφερότητα και θλίψη, ικανοποίηση και απογοήτευση,
ανασφάλεια και σιγουριά, όλα παίρνουν μορφή και χρώμα με τα πινέλα της Αλκμήνης.
Μια ιστορία για την εκφραστική δύναμη της ζωγραφικής. Για τη μοναξιά και τη φιλία.
Για την αίσθηση που μπορεί να έχει ένα παιδί για τον εαυτό του.
ΒΡΑΧΕΙΑ ΛΙΣΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2022.
BEST OF THE BEST ΧΡΥΣΗ ΛΙΣΤΑ ELNIPLEX
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Κατανόηση του εαυτού, αυτογνωσία, βελτίωση αυτοαντίληψης, υγιής έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων, φιλία, εμπιστοσύνη |
Ένα αγόρι ονειρεύεται ένα βιολί και μια κόκκινη μύτη.
Το γέλιο είναι η δύναμή του στο λευκό κάστρο.
Το δοξάρι του διώχνει τα Μαύρα Βέλη
και πλημμυρίζει το κάστρο με χρώματα.
Το αγόρι μεγαλώνει.
Κάθε μέρα, μετά τη βάρδια στο νοσοκομείο,
παίρνει το βιολί, φοράει την κόκκινη μύτη
και αναζητά τα χαμόγελα των παιδιών.
Μαζί ταξιδεύουν στα παραμύθια.
Γελούν, τραγουδούν, ονειρεύονται.
Μια τρυφερή ιστορία για την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς.
Για τη θεραπευτική δύναμη του γέλιου, της μουσικής και του παιχνιδιού.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Γ. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη | Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Εθελοντισμός, ανιδιοτελής προσφορά, αλληλεγγύη, αγάπη, ευαισθησία σε θέματα ευαλωτότητας, κοινωνική ευθύνη |
«Μπράβο το κορίτσι μου.
Να παίξετε και το Μάγισσα, μάγισσα, τι μαγειρεύεις;
Κάθε μάγισσα που σέβεται τον εαυτό της το ξέρει».
Αυτό μάλιστα. Ωραίο παιχνίδι, γιατί λατρεύω το μαγείρεμα.
Το κανονικό. Μια ομελέτα. Μια φακή. Ένα σουφλέ.
Όχι σούπες με βατράχια, ερπετά κι άλλες αηδίες. Μπλιαχ.
Και φυσικά όχι σούπες με παιδιά.
Μας έχει βγει το όνομα.
Αχ, αυτή η θεία με το καραμελόσπιτο, αυτή φταίει για όλα.
Η Μάντρα, κόρη γνωστής μεγαλομάγισσας,
δεν θέλει ν’ ακολουθήσει τα σκοτεινά χνάρια της.
Τι θα «μαγειρέψει» για ν’ ακούσει την καρδιά της;
Ένα σύγχρονο ανατρεπτικό παραμύθι για το δικαίωμα των παιδιών να ακολουθούν ελεύθερα τα όνειρά τους,
πέρα από γονεϊκές προσδοκίες, αν θέλουμε να είναι ευτυχισμένα.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: δικαιώματα παιδιών, σεβασμός και αποδοχή της διαφορετικότητας, απόκτηση θετικής αυτοεικόνας, βελτίωση αυτοαντίληψης, στερεότυπα |
Ο «Φον, ο Φοβερός» στην Εκπαιδευτική Τηλεόραση της ΕΡΤ2,
στο πλαίσιο του προγράμματος "Μαθαίνουμε στο σπίτι'' (ΥΠΑΙΘ-ΕΡΤ 2).
Μόλις φύτρωσε ένα ακόμη κεφάλι στους ώμους μου.
Ένα τεράστιο κεφάλι. Με πέντε μάτια και τρία στόματα.
Η φαγούρα στους ώμους το έδειχνε καθαρά.
Να είναι καλά ο Γιάννης.
Δεν πρόλαβα να συνηθίσω το κεφάλι δράκου με τα έξι χέρια
που μου πρόσθεσε ο Νίκος χθες βράδυ και τσουπ… ένα ακόμη.
Αλλά ούτε κι αυτό θα το χαρώ.
Σε λίγο κάτι καινούριο θα ξεφυτρώσει πάλι.
Ούτε μάγος να ήμουνα με τόσες μεταμορφώσεις.
Κάθε στιγμή αλλάζω μορφή…
Γεννήθηκα μαζί με τη ζωή.
Έχω διαφορετικά πρόσωπα. Όσα και αυτοί που με βλέπουν…
Όλοι φοβούνται κάτι. Κάποιον. Εμένα.
Εμένα με τα πολλά πρόσωπα και το ένα κι ανατριχιαστικό όνομα.
Το ξέρεις. Φον…
Ένα χιουμοριστικό παραμύθι με αφηγητή τον ίδιο τον Φόβο που άθελά του αποκαλύπτει τον δικό του φόβο.
Ένα μυστικό που γίνεται ασπίδα στα χέρια των παιδιών.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Υποθεματική | |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Αναγνώριση συναισθημάτων, υγιής έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, αυτογνωσία, κατανόηση εαυτού |
«Διαβατάρικες σκιές στο σεντόνι της ζωής είμαστε.» έλεγε συχνά ο πατέρας.
«Ας πορευόμαστε με γέλιο και τραγούδι. Κι όποτε σκοτεινιάζει ολότελα,
χορό θα στήνουμε με το σκοτάδι. Αβάντι, μαέστρο!»
φώναζε γελώντας κι άρπαζε την αγαπημένη του φιγούρα…
Γινόμουν δώδεκα εκείνη τη μέρα του Οκτώβρη
που το σεντόνι όλων μας γέμισε ξαφνικά σκιές άγνωστες κι απειλητικές.
Είναι ακόμα νύχτα όταν οι σειρήνες κλέβουν τον ύπνο μας…
«Ξυπνήστε, Κολλητηράκια μου, έχουμε πόλεμο.»
Κάπου στην Αθήνα, τον Οκτώβρη του 1940,
ένα αγόρι συναντά την Ιστορία και πορεύεται μαζί της…
Προλογίζει η συγγραφέας Αγγελική Βαρελλά.
Αφηγείται ο καραγκιοζοπαίκτης Άθως Δανέλλης.
Στο Παράρτημα –που πλαισιώνει την ιστορία– περιλαμβάνονται γλωσσάρι και χρονολόγιο με τα βασικά ιστορικά γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ενώ γίνεται αδρομερής αναφορά στις Τέχνες στα χρόνια του πολέμου και της Κατοχής.
Ένα εικονογραφημένο λογοτεχνικό βιβλίο γνώσεων για τον ελληνοϊταλικό πόλεμο και τη γερμανική κατοχή.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον | Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Ιστορία: Ελληνοϊταλικός πόλεμος, γερμανική Κατοχή, Ιστορικός γραμματισμός, υπεράσπιση της ειρήνης, ανθρώπινα δικαιώματα, δημοκρατική συνείδηση, συναδέλφωση και αλληλεγγύη των λαών, κοινωνική ευθύνη, ανθρωπιστικές αξίες. |
ΒΡΑΧΕΙΑ ΛΙΣΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2020 (εκδόσεις 2019)
ΒΡΑΧΕΙΑ ΛΙΣΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΥΚΛΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2019
ΒΡΑΧΕΙΑ ΛΙΣΤΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ 2019
ΧΡΥΣΗ ΛΙΣΤΑ ELNIPLEX