Η μέρα μου σε άσπρο-μαύρο
ISBN: 978-960-563-301-1
Δεν είναι φορές που τα βλέπεις όλα μαύρα,
κατάμαυρα σαν το βαθύ σκοτάδι,
επειδή νομίζεις ότι σου πηγαίνουν όλα στραβά και ανάποδα;
Και κάτι τέτοιες στιγμές στενοχωριέσαι ή θυμώνεις
και εύχεσαι να ήσουν σούπερ ήρωας
για να λύνεις οποιοδήποτε πρόβλημα στη στιγμή;
Ίσως, όμως, οι κακές στιγμές να μην είναι τόσο μαύρες τελικά,
και το μόνο που χρειάζεται είναι να βλέπουμε τα πράγματα
με περισσότερο χρώμα!
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Κατανόηση του εαυτού, απόκτηση θετικής αυτοεικόνας, αυτομέριμνα, υγιής έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, ανθεκτικότητα, προσαρμοστικότητα. |
- Διάσταση: 22 x 30 εκ.
- Σελίδες: 32
- BARCODE: 9789605633011
- ISBN: 978-960-563-301-1
- Εξώφυλλο: Σκληρό
- Ημερ. κυκλοφορίας: 15-12-2019
Ο Βαλεντίνος είχε μια κίτρινη ομπρέλα. Ήταν δώρο του παππού του.
Του την είχε δώσει όταν ήταν μικρό παιδί ακόμα.
Με την πρώτη ψιχάλα, ο Βαλεντίνος την πήρε στα χέρια και βγήκε στην αυλή.
«Μυρίζει βροχή» είπε ο παππούς.
Ο Βαλεντίνος άνοιξε την ομπρέλα με τη βοήθειά του.
Ταπ, ταπ, ταπ ακούγονταν οι σταγόνες πάνω στο πανί.
Μια τρυφερή ιστορία για τον κύκλο της ζωής, για τις γενιές που διαδέχονται η μια την άλλη, για τους διαφορετικούς ρόλους που μας «αναθέτει» ο χρόνος που κυλά σε σχέσεις που ζούμε και ξαναζούμε, από διαφορετική θέση κάθε φορά...
Ο ΓΙΑΝΝΗΣ Σ. ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ, τ. πανεπιστημιακός, συγγραφέας, κριτικός βιβλίων για νέους, γράφει στην προσωπική του σελίδα στο Facebook.
Ένα ξεχωριστό βιβλίο της ΤΖΕΝΗΣ ΚΟΥΤΣΟΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ (εικον. Γιάννη Σκουλούδη, εκδ. Ελληνοεκδοτική, 2024).
Μια ευαίσθητη ιστορία για έναν μικρό, τον Βαλεντίνο, που του χάρισε ο παππούς του μια κίτρινη ομπρέλα της χαράς και της ενέργειας και που στη συνέχεια εκείνος, ως παππούς Βαλέντης, χάρισε στην εγγονή του μια παρόμοια, κόκκινη τώρα, ομπρέλα, της αγάπης. Ήταν μια ομπρέλα η οποία προφύλασσε από τη βροχή, που, όταν χρειαζόταν, σκεφτόταν κιόλας, αλλά και παραδέρνοντας από τους καιρούς –πάλευε με τα κύματα και με το χιόνι, ακόμη και στο καβούκι μιας χελώνας κάθισε, έπεσε και σε …χειμέρια νάρκη-, ήταν ένα σύμβολο θάρρους, περιπέτειας και αποτύπωσης συναισθημάτων. Πάντα δε με μαγικό τρόπο εμφανιζόταν και στεκόταν πλάι τoυ καθώς μεγάλωνε. Κάποιες φορές , σε μικρότερη ηλικία, γινόταν και παιχνίδι (π.χ. ξίφος ή μπαστούνι του γκολφ) στα χέρια του.
Πρόκειται για ένα καλογραμμένο "ανοιχτό κείμενο" (τέτοια κείμενα συνεισφέρουν τα μέγιστα στη φιλαναγνωσία) με πολλά διακείμενα κλασικών βιβλίων και με στοιχεία εικονοβιβλίου (picturebook) που, υπαινίσσεται και το γεγονός του θανάτου και τις σχέσεις με το άλλο φύλλο και που ανάμεσα σε όμορφες εικόνες που συμπληρώνουν το κείμενο, σκορπά συγκινήσεις σε μικρούς και σε μεγάλους. Είναι ένα βραχείας φόρμας βιβλίο ενηλικίωσης (βλ. Bildungsroman για το μυθιστόρημα), παρόλο που ανάλογος όρος δεν υπάρχει για παρόμοια αφηγήματα.
Υπογραμμίζω το γεγονός ότι η συγγραφέας έχει προσφέρει, τα τελευταία χρόνια, εξαιρετικά κείμενα εκτενούς φόρμας και στο είδος του εικονογραφημένου βιβλίου.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικογενειακοί δεσμοί, διαγενεακές σχέσεις, κατανόηση του εαυτού, ενσυναίσθηση. |
Το τρίτο ημερολόγιο του καθηγητή Φίλιππου βρίσκεται στα χέρια του Άρη και της Λίνας.
Το ταξίδι του καθηγητή στην Αφρική κρύβει πολλές εκπλήξεις. Πρώτη στάση στον Νίγηρα, όπου περνάει δώδεκα μέρες με καραβάνι στην αφιλόξενη Σαχάρα. Όμως μια ανεμοθύελλα τον αναγκάζει να συνεχίσει το ταξίδι χωρίς το τρίκυκλό του. Έτσι, παίρνει το πρώτο αεροπλάνο για Κένυα, αλλά μια αναγκαστική προσγείωση στην Αιθιοπία ανατρέπει ξανά τα σχέδιά του. Συνεχίζει το ταξίδι του με τζιπ περνώντας από τα χωριά Μούρσι και Χάμαρ μέχρι που, επιτέλους, φθάνει στον προορισμό του. Δεν χάνει καθόλου χρόνο. Επισκέπτεται τις ανθοκαλλιέργειες και μαζί με ακτιβιστές και οικολόγους βάζουν μπρος το σχέδιό τους. Πρέπει να σταματήσουν την εταιρεία Flower Bloom πριν να είναι αργά. Είναι ζήτημα ζωής και θανάτου…
Στο μεταξύ, ο Άρης, η Λίνα, η Βάγια Στάμου και ο κύριος Πέτρος συναντιούνται μήπως και, επιτέλους, βγάλουν κάποια άκρη.
Ποιος είναι ο Νίκος και η Κατερίνα και τι τους συνδέει με τον καθηγητή; Ποιος έστειλε τον παπαγάλο στην κυρία Μοσχούλα και τι σημαίνει η φράση που επαναλαμβάνει;
Και, αλήθεια, θα καταφέρουν όλοι μαζί να βοηθήσουν τον καθηγητή;
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον |
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικολογική συνείδηση, παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, κλίμα και κλιματική αλλαγή, βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη, υπευθυνότητα και ευαισθησία για τον φυσικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά, μόλυνση θαλασσών |
Σειρά: Η οικογένεια Γκρίφιν ταξιδεύει...
Επιβιβαστείτε στο όχημα, μαζί με την οικογένεια Γκρίφιν,
και γνωρίστε τον κόσμο. Το πρώτο ταξίδι ξεκινά!
Ο Όλιβερ Γκρίφιν ζει σ’ ένα κατάφυτο βουνό
μαζί με τον μπαμπά και τη μαμά, τον κύριο και την κυρία Γκρίφιν.
Δεν έχουν φύγει ποτέ μακριά από το βουνό.
Φέτος όμως αποφάσισαν να γνωρίσουν τον κόσμο.
Αυτό το καλοκαίρι, θα ταξιδέψουν με αερόστατο
σε ένα μέρος ξεχωριστό.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον | Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, γνωριμία με την πολιτιστική κληρονομιά των λαών, προώθηση του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης των λαών |
Όλα άρχισαν ένα απόγευμα, όταν η Ρωξάνη άδειασε
όλα τα χρώματα στο πάτωμα, για να κάνει μια ζωγραφιά.
Πρώτα ζωγράφισε μια μεγάλη πόρτα. Όχι κλειστή, ορθάνοιχτη.
Μετά γέμισε το τοπίο με πανύψηλα δέντρα και πολύχρωμα λουλούδια.
Στο βάθος, ένα ποτάμι δρόσιζε την εικόνα.
Μοσχοβολούσε άνοιξη.
Το ίδιο βράδυ, η Ρωξάνη είδε την πόρτα να μεγαλώνει.
Γεμάτη περιέργεια την πλησίασε και εντελώς ξαφνικά βρέθηκε
σε έναν τόπο μαγικό…
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Υποθεματική | |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Διαχείριση συναισθημάτων, κατανόηση του εαυτού, αυτομέριμνα, προσαρμοστικότητα |
Σε μια πόλη που την έλεγαν Βροντούπολη,
όλοι φώναζαν και τα πάντα γίνονταν με φασαρία τρομερή…
Πρώτος και καλύτερος, ο Βασιλιάς της…
Οι φωνές του, φανταστείτε, έφταναν μέχρι εδώ!
Κάποια μέρα, όμως, αρρώστησε βαριά!
Φοβερός πονοκέφαλος! Και εκείνος, τέζα στο κρεβάτι!
Ένας παλιός του φίλος και η κόρη του, η Γαλήνη,
αναλαμβάνουν δράση…
Θα καταφέρουν άραγε να κάνουν τον καλό τους Βασιλιά
να χαμογελά και πάλι;
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Κατανόηση του εαυτού, ενσυναίσθηση, υγιής έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, αυτομέριμνα |
Ο Άρης μετακομίζει στην Αθήνα, στην καρδιά της μεγαλούπολης.
Δύσκολη αλλαγή. Το σπίτι, η γειτονιά, ο κόσμος – όλα καινούρια.
Ευτυχώς, το νέο του σπίτι έχει και σοφίτα που προορίζεται για δική του,
αλλά με μία προϋπόθεση: να την καθαρίσει ο ίδιος
και να πετάξει όλη τη σαβούρα του παλιού ιδιοκτήτη.
Με σακούλες σκουπιδιών και τη σκούπα στο χέρι,
ο Άρης αναλαμβάνει δράση... Αυτό που δεν γνωρίζει, όμως,
είναι πως αυτή η εκκαθάριση σύντομα θα του αλλάξει τη ζωή.
Ένα ημερολόγιο του παλιού ιδιοκτήτη, του καθηγητή Φίλιππου,
θα σταθεί η αφορμή για τον Άρη και τη νέα του φίλη, τη Λίνα,
να ταξιδέψουν σε κόσμους διαφορετικούς.
Να γνωρίσουν αυτόχθονες λαούς της Αυστραλίας, της Νέας Ζηλανδίας
και να μάθουν για τις καθημερινές τους συνήθειες και τον πολιτισμό τους.
Kαι όλα αυτά, μέσω ενός ιπτάμενου τρίκυκλου!
Όμως, πού βρίσκεται τώρα ο καθηγητής;
Τι σχέση είχε με τους Αβορίγινες και τους Μαορί;
Τι γνωρίζει για αυτόν η κυρία Μοσχούλα
και τι ρόλο παίζει η Βάγια Στάμου;
Και, αλήθεια, αυτό το τρίκυκλο υπάρχει;
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον |
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικολογική συνείδηση, παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, κλίμα και κλιματική αλλαγή, βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη, υπευθυνότητα και ευαισθησία για τον φυσικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά, μόλυνση θαλασσών |
Το δεύτερο ημερολόγιο του καθηγητή Φίλιππου
βρίσκεται πια στα χέρια του Άρη και της Λίνας.
Η αγωνία των παιδιών κορυφώνεται.
Το ταξίδι του καθηγητή στη Γροιλανδία κρύβει πολλές εκπλήξεις.
Το κυνήγι άγριων ζώων στην παγωμένη αυτή γη,
η διαμονή σε ιγκλού και το τσάι από χιόνι είναι μόνο η αρχή.
Ένα παγόβουνο-γίγας απειλεί να καταπιεί το χωριό Κανγκέκ
και μια ομάδα ακτιβιστών ετοιμάζεται να σταματήσει
μια εξόρυξη πετρελαίου κοντά στην πρωτεύουσα Νουούκ.
Και ο καθηγητής Φίλιππος πρώτος και καλύτερος
σε αυτή την εκστρατεία…
Στο μεταξύ, ο Άρης και η Λίνα συναντιούνται με την κυρία Στάμου
και ψάχνουν στοιχεία, για να λύσουν το μυστήριο της εξαφάνισης του καθηγητή.
Τι ρόλο παίζουν οι Ινουίτ, πού είναι ο καθηγητής
και ποιοι είναι αυτοί οι περίεργοι κουστουμαρισμένοι τύποι που τον ψάχνουν;
Και, αλήθεια, τυχαία έπεσε το ημερολόγιο στα χέρια των παιδιών;
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον |
Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά Κλιματική αλλαγή – Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικολογική συνείδηση, παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά, κλίμα και κλιματική αλλαγή, βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη, υπευθυνότητα και ευαισθησία για τον φυσικό πλούτο και την πολιτιστική κληρονομιά, μόλυνση θαλασσών |
Ο Κάρολος είχε πολλούς φίλους, αλλά ο Ευγένιος ήταν ο καλύτερος.
Ήταν αυτό που λέμε φίλοι κολλητοί.
Τα σπίτια τους; Κολλητά και αυτά.
Το ένα διαμέρισμα δίπλα στο άλλο, στην ίδια πολυκατοικία.
Τα ποδήλατά τους τα έδεναν πάντα κολλητά.
Και τα δύο μαζί, με μια αλυσίδα, στην πυλωτή.
Γιατί έτσι είναι οι φίλοι, αυτοκόλλητοι.
Μια μέρα, καθώς πήγαιναν σχολείο, ο Ευγένιος είπε λυπημένα:
– Σε λίγες μέρες φεύγω. Μετακομίζουμε.
– Και πώς θα βλεπόμαστε; ρώτησε ο Κάρολος όλο αγωνία…
Ένα βιβλίο για την αληθινή φιλία, που ξεπερνάει εμπόδια και χιλιομετρικές αποστάσεις.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Ενσυναίσθηση, κατανόηση εαυτού και του Άλλου, ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, φιλία, αγάπη, προσαρμοστικότητα, υγιής έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων. |
Με τη Σόφη ήμαστε φίλες από πάντα. Κολλητές.
Κάθε φορά που έπαιρνε ένα καινούργιο παιχνίδι,
αμέσως μου τηλεφωνούσε.
Μεμιάς έτρεχα στο σπίτι της για να το δω.
Η Σόφη έπαιζε και εγώ κοίταζα.
Όταν εκείνη κουραζόταν, έπαιζα και εγώ. Ωραία ήταν!
Ποτέ δεν μαλώναμε. Κάναμε αυτό που ήθελε,
τρώγαμε αυτό που της άρεσε
και βλέπαμε πάντα τις ταινίες που αγαπούσε.
Περνούσαμε τέλεια!
Τη μέρα όμως που η δασκάλα μας, η κυρία Όλγα,
μας ζήτησε να κάνουμε μια εργασία,
όλα άλλαξαν...
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Α. Ζω καλύτερα – Ευ ζην | Ψυχική και συναισθηματική υγεία |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Αυτογνωσία, ενσυναίσθηση, αυτοσεβασμός, φιλία, σεβασμός και αποδοχή της διαφορετικότητας του Άλλου, υγιής έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων, ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας, ομαδικότητα |
Ο Μηνάς άρχισε να τρέχει. Έτρεχε με όλη του τη δύναμη!
Πίσω του έτρεχε και η γκαζόζα και ακόμα πιο πίσω κάτι βαζάκια από μαρμελάδα και σακουλάκια από πατατάκια. Πλαστικά μπουκάλια και κουτιά από αναψυκτικά ορμούσαν κατά πάνω του. Στρατός ολόκληρος! Για να τους ξεφύγει, έστριψε απότομα… μα δυο μπαταρίες, κατακόκκινες από τον θυμό τους, του έκοψαν τη φόρα!
– ΣΤΟΟΟΠ!!! Εμπρός για το κρατητήριο, τον διέταξαν.
Μια ιστορία γεμάτη ανατροπές που φέρνει τους μικρούς μας αναγνώστες σε επαφή με τα υλικά, την έννοια και την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης.
Σύνδεση βιβλίου με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων του Ι.Ε.Π.
Θεματική ενότητα | Υποθεματική |
Β. Φροντίζω το περιβάλλον | Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική Κληρονομιά |
Λέξεις κλειδιά θεματικής ενότητας: Οικολογική συνείδηση, ανακύκλωση, διαχείριση απορριμμάτων, προώθηση θετικής περιβαλλοντικής συμπεριφοράς |